5 redenen waarom je website beter een contactformulier dan een e-mail link gebruikt

By Kristof / On / In Tips

Je website heeft als doel je klanten te informeren. Maar je wil natuurlijk ook dat klanten en potentiële klanten contact met je opnemen. Deze mensen willen je een vraag stellen, een bestelling doorgeven of een offerte vragen. Het is dus een belangrijk onderdeel van je website en je wil het deze mensen dan ook zo makkelijk mogelijk maken om je te contacteren. Daarbij heb je de keuze tussen een e-mail link of een contactformulier. Voor sommigen is dit een moeilijke keuze, maar hierbij vind je vijf redenen waarom je toch beter voor een contactformulier zorgt.

 

1. Gemak voor de gebruiker

Klanten kunnen hun boodschap meteen intikken zonder dat hun e-mail pogramma moet ingesteld zijn. Ze maken gebruik van een ander zijn computer of een publieke computer. In dit geval willen ze niet dat de eigenaar van de pc hun e-mail ziet. Als je klant gebruik maakt van gmail of hotmail, dan hoeft die niet te werken met copy/paste om een e-mail te kunnen sturen.

2. Extra informatie

Via extra velden kan je van je bezoeker meer informatie vragen. Je kan bijvoorbeeld vragen naar een ordernummer, een telefoonnummer, etc.

3. Extra validatie

De velden die ingevuld worden kunnen gevalideerd worden. Ze moeten voldoen aan een bepaald formaat, een email adres moet bij u gekend zijn als klant.

4. Meerdere én juiste ontvangers

Je contactformulier kan makkelijk zo ingesteld zijn dat meerdere personen het bericht van een gebruiker ontvangen. Voor WordPress bestaat er bijvoorbeeld de Gravity Forms plugin of Contact Form 7 die een e-mail kunnen versturen naar alle ingestelde e-mail adressen. Het kan de e-mail ook naar een correcte ontvanger sturen op basis van het onderwerp (bijvoorbeeld ‘offerte’, ‘garantie’, …)

5. Contactgegevens toevoegen aan een CRM

De gegevens kunnen meteen en automatisch toegevoegd worden aan een CRM. Op die manier capteer je de gegevens van de potentiële klant meteen en kan je ze later gebruiken om die persoon via telefoon of e-mail te contacteren.

 

Wat vind jij? Maak je graag gebruik van een contactformulier, of toch liever een e-mail link?

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

De volgende HTML-tags en -attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>