4 e-mail marketing tips voor kleine ondernemingen

By Kristof / On / In Tips

Je e-mail staat klaar en nu moet je op die knop klikken om je e-mail campagne te versturen. Een benauwd gevoel maakt zich van je meester want je twijfelt aan alles wat je net opgemaakt hebt. Je hebt zin om je e-mail naar iedereen te sturen die ook maar 2 minuten tijd heeft. Gewoon om hem nog maar eens te laten controleren.

Het is inderdaad belangrijk dat iedere e-mail die je stuurt perfect opgesteld is. De links moeten werken, de tikfouten moeten weggehaald worden. Maar nog belangrijker is het dat je mail zijn doel bereikt en het doelpubliek aanspreekt.

Hier zijn vier e-mail marketing tips die je helpen bij het versturen van een succesvolle e-mail campagne:

1. Zorg voor ÉÉN actie

Wanneer je je klanten niet wil gaan overrompelen met e-mails, trap je makkelijk in de val van meerdere berichten en acties (call-to-actions) te combineren in één e-mail. Meerdere opties zorgen voor jou als afzender misschien voor een beter gevoel, maar ze leiden de aandacht af.

Onthoudt dat, wanneer je een e-mail stuurt, het doel is om de ontvangers naar een bepaalde actie te begeleiden. Afleiding kun je je niet veroorloven! Verhoog je conversie-ratio dus door te zorgen voor slechts één call-to-action per e-mail.

2. Personaliseer je e-mail marketing berichten

Door zoveel mogelijk gegevens te verzamelen over je doelpubliek via online formulieren of andere methodes, kan je je e-mails gaan personaliseren. Maar waarom zou je dit doen?

Gepersonaliseerde e-mails laten je toe om individuele ontvangers persoonlijk aan te spreken. Dit betekent dat je hun persoonlijke wensen kunt invullen en hen een bijzonder gevoel geven. Hierdoor wordt het makkelijker om een persoonlijke relatie aan te gaan met hen. Het warme gevoel dat ze krijgen door een persoonlijke mail zorgt voor goede zakenrelaties.

Research van Econsultancy toont aan dat 68% van de marketeers zeggen dat persoonlijke berichten gebaseerd op het gedrag van de gebruiker een hoge impact hebben op het Rendement op de Investering of ROI. 74 procent zeggen dat het een hoge impact heeft op de verbondenheid van de bestemmeling met je bedrijf. Maar slechts 19 procent van de marketeers maakt er ook gebruik van. Een opportuniteit dus!

3. Zorg voor hoge verwachtingen

Je kan gerust stellen dat iedereen de hoeveelheid e-mails wat beu is. Ze krijgen hopen Spam toegestuurd. Om jezelf en je e-mail te laten opvallen tussen al dit lawaai, is het belangrijk om voor hoge verwachtingen te zorgen rond de berichten die je stuurt. Waardevolle inhoud die een behoefte invult en het leven van de ontvanger verbetert. Het soort e-mails dat je gebruikers WILLEN ontvangen.

Je kan dit eenvoudig doen door in je eerste mail meteen te vermelden wat je zal gaan versturen. Daarna zorg je ervoor dat je telkens weer waardevolle bericht verstuurt.

Als je dit doet, dan wordt je een echte e-mail held. Het hoeft geen uitleg wat het tegenover je potentiële klanten betekent om een ‘held’ te zijn!

4. Zorg voor een P.S.

Zorg dat je het laatste woord krijgt in je e-mail door een zorgvuldig uitgekiende P.S. boodschap toe te voegen. Maak gebruik van deze gelegenheid om een gevoel van dringendheid toe te voegen, je laatste statement te doen of een korte getuigenis van een tevreden klant toe te voegen.

E-mail marketing is een zeer efficiënte tool om je verkoop te stimuleren en potentiële klanten om te vormen tot échte klanten. Zeker als je het goed doet!

Heb jij nog tips of vragen over e-mail marketing? Ik hoor het graag via de reacties of het contactformulier.

5 redenen waarom je website beter een contactformulier dan een e-mail link gebruikt

By Kristof / On / In Tips

Je website heeft als doel je klanten te informeren. Maar je wil natuurlijk ook dat klanten en potentiële klanten contact met je opnemen. Deze mensen willen je een vraag stellen, een bestelling doorgeven of een offerte vragen. Het is dus een belangrijk onderdeel van je website en je wil het deze mensen dan ook zo makkelijk mogelijk maken om je te contacteren. Daarbij heb je de keuze tussen een e-mail link of een contactformulier. Voor sommigen is dit een moeilijke keuze, maar hierbij vind je vijf redenen waarom je toch beter voor een contactformulier zorgt. Read more “5 redenen waarom je website beter een contactformulier dan een e-mail link gebruikt”

Gevonden worden dankzij Google Maps Business View

By Kristof / On / In Google Maps Business View, Zoekmachine optimalisatie

Google Maps Business View is misschien wel een van de meest onderschatte mogelijkheden van Google. Vele bedrijven weten er zelfs het bestaan niet van. De dienst is nog relatief nieuw in België en hoewel het mee probeert te drijven op het succes van Street View, is de uitdaging voor handelaars nog steeds om er de voordelen van te ontdekken. Een woordje uitleg:

Wat is Google Maps Business View?

Google Bedrijfsfotografie is gestoeld op technologie gebruikt in Google street view. Het werkt op exact dezelfde manier, maar de virtuele wandelingen zijn bedoelt om een zicht te bieden op de binnenkant van publieke zaken. Daar kunnen de Google auto’s met een enorme camera op hun dak uiteraard niet gebruikt worden. In plaats daarvan werkt Google samen met zorgvuldig geselecteerde fotografen die foto’s nemen van lokale winkels, showrooms, restaurants en andere handelszaken. Alle fotografen moeten een specifieke training volgen en de nodige theoretische en praktische examens afleggen alvorens ze toegelaten worden om Google te vertegenwoordigen.

Hoe kunnen virtuele wandelingen voor een verhoging van de verkoop zorgen?

Er zijn vele redenen waarom interactieve, 360-graden wandelingen kunnen helpen met zowel verkoop op uw website als in uw fysieke handelszaak. Google zet namelijk naast zaken met Google Maps Business View grotere foto’s met ‘Foto’s bekijken’ en ‘binnenkijken’. Dit zorgt ervoor dat er vaker geklikt wordt op uw winkel en zorgt dus voor meer trafiek naar uw website. Google geeft dan terug vaak een voorkeur aan sites met een hoge ‘klik ratio’ en kan deze websites dus een betere ranking geven in de zoekresultaten. Google Business foto’s zijn daarom al een groot voordeel wat betreft website verkeer.

Gevonden_worden_met_Google_Bedrijfsfoto_s_-_Google_zoeken-2

De mensen die een virtueel bezoek aan uw winkel brachten, komen bovendien ook vaak langs in uw zaak. Ze kennen uw immers al! Uw zaak krijgt dus meer website bezoekers én ook meer bezoekers aan uw fysieke zaak.

360-graden foto’s kunnen zelfs aanleiding zijn tot het ‘mere-exposure effect’ – een in de psychologie én marketing gekend fenomeen waarbij een persoon een voorkeur ontwikkelt voor zaken, enkel gebaseerd op het feit dat men er bekend mee is. De verkoop kan dus met andere woorden een flink stuk stijgen met behulp van Street view foto’s in uw zaak.

Wilt u meer weten? Ik help u graag met wat meer uitleg.

Trek meer klanten aan met Google Business Photos

By Kristof / On / In Google Maps Business View

Met enige trots kunnen wij u vanaf vandaag Google Business Photos voor uw zaak aanbieden.

Google business foto’s is gelijkaardig aan Streetview, maar deze keer speelt alles zich af binnen úw zaak. Dit wil zeggen dat potentiële klanten van thuis uit reeds een kijkje kunnen nemen in uw zaak en zo sneller de stap naar uw zaak durven te nemen.

Om dit mogelijk te maken wordt er met u een tijdstip afgesproken wanneer de nodige foto’s gemaakt zullen worden. Eens alle foto’s genomen zijn, worden deze gemonteerd, zodat er een volledig 360 graden beeld kan worden doorgestuurd naar Google. Hierna volgen de nodige kwaliteitscontroles. Uw zaak verdient immer de mooiste beelden.

Eens alles voldoet, geeft Google het resultaat weer in Google Zoeken, Google Maps en Google+ Local. Bovendien kunt u deze virtuele wandeling weergeven op uw website. Iets waar Wokoweb u natuurlijk graag bij helpt!

Ook de privacy van uw klanten en de veiligheid van uw handelszaak worden overigens gegarandeerd: gezichten van klanten en veiligheiddssystemen zullen onherkenbaar gemaakt worden. U behoudt bovendien uw portretrecht.

Wilt u meer weten over hoe u op deze manier meer nieuwe klanten kunt aantrekken? Contacteer ons vrijblijvend!

 

4 SEO Tips waar niemand aan denkt

By Kristof / On / In Zoekmachine optimalisatie

SEO tips, iedereen is ernaar op zoek want Zoekmachine optimalisatie kan zeer lastig lijken. Hoe zeer je ook je best doet om bovenaan te eindigen in Google, je wint soms geen terrein. Desondanks zijn er veel zaken die bedrijven nog extra kunnen doen om een competitieve SEO strategie op te zetten… omdat zeer weinig concurrenten eraan denken om de laatste procentjes af te werken. Hoe lang je je voordeel kan behouden, hangt af van hoe lang je wacht om er mee te beginnen. Hierbij vier SEO tips om je resultaten te verbeteren:

Tip 1: Schrijf vooral zélf je teksten

Google resultaten hangen steeds meer af van de mogelijkheid van je organisatie om belangrijke, nuttige en relevante inhoud te publiceren. Om aan deze standaard te kunnen voldoen, moet de schrijver een goed begrip hebben van de activiteiten, producten, diensten en het verkoopproces van de organisatie én zijn concurrenten. De ontwikkelaar van je website of freelancers kunnen zeker helpen bij het schrijven, maar de impact van die teksten zal slechts beperkt zijn.

Tip 2: Link je Google+ profiel aan je teksten

Je moet niet alleen zelf schrijven of vaste, eigen schrijvers hebben, maar de personen die schrijven moeten ook hun teksten aan hun google+ profiel koppelen. Door dit te doen zullen je pagina’s automatisch hoger verschijnen. Dit komt omdat naast het zoekresultaat telkens een foto verschijnt van de persoon die het artikel schreef. Dit zorgt voor meer klikken op links, wat op zijn beurt weer tot een hogere trafiek leidt. Naast optimalisatie voor de zoekmachine door middel van een hogere rangschikking, zorgt dit ook voor meer geloofwaardigheid en geeft het de indruk toonaangevend zijn.

SEO Tips: Google zoekresultaat met profiel

Tip 3: Maak visueel aantrekkelijke inhoud

Gebruikers van zoekmachines zijn niet langer enkel op zoek naar tekstuele inhoud. Ze willen steeds vaker visuele inhoud zien zoals presentaties, video’s, infographics, enz. In B2B niche markten overschrijdt de vraag zelfs meestal het aanbod. Terwijl de kosten van het produceren van dergelijke inhoud vrij hoog kunnen zijn, kan de impact die het heeft op het aantal gegenereerde bezoeker ook groot zijn! In de eerste plaats is het alvast veel makkelijker om een visueel prominente plaats te verwerven tussen de veel minder drukke zoekresultaten van foto- en video-zoekresultaten. Verder kan het ook voor extra zoekmogelijkheden zorgen op Youtube of SlideShare – extra platformen waar je inhoud te vinden is én waar je een link terug naar je website kan leggen. Ten slotte is visuele inhoud extra overtuigend en stelt het je in staat om complexe producten en diensten op een eenvoudiger manier uit te leggen. 1 beeld zegt ook in 2013 nog altijd meer dan 1000 woorden.

Tip 4: Loop niet als een gek achter je Google ‘rank’ aan

De Google ‘ranking’ of evaluatie was vroeger van cruciaal belang voor Google optimalisatie. Velen hebben echter nog niet begrepen dat dit niet langer het geval is. Google gaat nu namelijk steeds meer de inhoud aanbieden op basis van de locatie én vroegere zoekopdrachten van de gebruiker. Dit betekent dat de positie van je website binnen de gevonden resultaten voor elke gebruiker anders kan zijn. Verder is er ook nog het aspect van de sociale netwerken en gesegmenteerd zoeken op bvb enkel video, nieuws, enz. Dit alles samen zorgt ervoor dat visibiliteit belangrijker geworden is dan het eerder beperkte ‘ranking’ voor bepaalde kernwoorden. Maar zelfs indien ranking correct gemeten kon worden, dan nog is het niet zo belangrijk als het effectief aantrekken van bezoekers. Als je bijvoorbeeld op nummer 1 eindigt voor een bepaald kernwoord dat geen enkele klant aantrekt, maar met een andere zoekterm op nummer 24 eindigt en daar wél tien klanten uithaalt, dan lijkt de keuze snel gemaakt…

Hebt u vragen over dit artikel, wilt u hulp bij het instellen van deze tips voor uw website of wilt u gewoon nog meer SEO tips? Contacteer ons dan gerust!

 

Bron: straightnorth.com